Hej supporten!
Eventmodulen är verkligen super nu då vi lyckats förstå hur den fungerar - men jag undrar hur vi skapar fakturor i arcMember ?
Hej!
Kul att du finner eventmodulen användbar! Klicka på fliken Ekonomi, Nytt fakturautskick (uppe till höger). Där väljer du att fakturera för ett event.
För att ditt event ska dyka upp i listan över events att fakturera behöver sista avbokningsdagen vara passerad (och den får inte vara tidigare än sista anmälningsdagen). Det här gäller om du på eventet har satt att betalning ska ske i efterskott. Vill du istället att betalning ska ske direkt vid anmälan (antingen via de betalsätt ni kopplat in i arcMember såsom Swish eller kort) eller att en faktura skickas så anger du i eventet betalning i förskott.
Det är inte helt ovanligt att man vill fakturera innan eventet genomförs, men inte i samband med anmälan, välj då Betalning i förskott., skapa därefter fakturorna , glöm inte att ändra tillbaka sedan till Betalning i efterskott i det fall ni inte vill man betalar redan i anmälan.
OBS! Du behöver inte fakturera alla deltagare på en gång, arcMember håller koll på vilka som faktureras och tar bara med dem som inte tidigare fakturerats.
Hälsningar
arcMember Kundsupport