arcMember AI Assistant arcMember AI Assistant

Kan jag ändra en systemmall?

Hej,

Jag ser att jag kan välja diverse systemmallar för mina utskick, men kan jag ändra dessa så att dem passar vårat format av utskick bättre?

Av Jesper

Hej Jesper,

Systemmallar listar de e-postmallar som används av systemet vid olika typer av automatiserade utskicksjobb. 

Mallnamn hjälper dig att förstå för vilket utskick som mallen används och Ämnesrad är vad mottagaren ser i sitt e-postprgram.

Den mall som heter Standardmall för faktura används för löpande fakturor oavsett innehåll eller påminnelse. Men genereras fakturan av det publika medlemsformuläret så finns det särskilda systemmallar för just detta.

 

Automatiserade flöden är känsliga. Därför kan du som administratör varken skapa eller radera systemmallar, däremot så kan du editera dess innehåll.

Var observant på text som står inom %% så att inte funktionen går förlorad - det visar på individspecifikt information som ska hämtas upp från systemet.

 

  1. Klicka på Utskick i toppmenyn.
  2. Klicka på Systemmallar i vänstermenyn.
  3. Klicka på någon av radens symboler för att förhandsgranska och/eller editera den mall som finns skapad i systemet.
  4. Utforma din utkast med hjälp av Drag-and-Drop.
  5. Tryck på knappen Spara när du är klar. 

Funktionsförklaring

Ämnesrad: Rubriken för ditt e-postmeddelande. Ämnesraden är det första som din mottagare ser, så tänk igenom den ordentligt.

Mallnamn: En malltitel/beskrivning för din egen informations skull. Mallnamnet visas aldrig för mottagaren av ditt utskick men bör säga något till dig internt om mallens syfte och/eller målgrupp.  

 

  • Om du klickar på ikonen  i listan, så visas en förhandsgranskning av aktuell mall. 
  • Om du klickar på ikonen  i listan, så öppnas mellan och du kan bearbeta dess innehåll.  

 

Av Kundsupport