Hej supporten,
Vi vill skicka ut en enkät till våra medlemmar och vi har fått enkätmodulen aktiverad av er, men jag ser att det finns några rutor att fylla i som jag är osäker på vad de betyder - kan ni förklara ?
Hälsningar
Carina
Hej Carina
Ja det kanske inte är helt självförklarande, de fält vi brukar få frågor om tar jag upp nedan:
Enkäten öppnar - Innan detta datum/tid går det inte att svara på enkäten, viktigt att tänka på här är att det inte går att ändra i frågorna efter att det här datumet och tiden har passerat.
Enkäten stänger - När detta datum/tid är passerat går det inte att svara på enkäten.
Röstlängd (uträkningsdatum) arcMember kollar vid denna tidpunkt vilka som har ett aktivt medlemskap och ger dem då möjlighet att besvara enkäten, lämpligt för att avgöra vilka som t ex har rösträtt vid årsstämman. Skippar man att ange ett datum här så får alla individer (som kan logga in på "mina sidor") svara på enkäten oavsett om de har aktivt medlemskap eller ej.
Grupp - här har du möjlighet att begränsa så att endast individer som finns i en viss grupp (eller underordnad grupp) kan besvara enkäten. Observera att grupptillhörighet och medlemskap är två olika saker, den tar inte hänsyn alls till om individen har ett medlemskap eller inte, utan endast grupptillhörighet mao.
Publicerad - Kryssa i denna om enkäten ska synas på fliken Enkäter då en medlem loggar in på "mina sidor".
Då du är klar med att skapa enkäten så kan du t ex kopiera länken (som du hittar på Enkätöversikten) och göra ett utskick till den grupp (eller alla) i arcMember där du ber dem besvara enkäten genom att logga in på Mina Sidor.