Hej,
jag undrar hur jag går tillväga för att skapa utskick som vi kan skicka till våra medlemmar.
Hej Sofia,
När du jobbar med ett utskick så gör du det i två steg enligt nedan. Så länge du befinner dig i Steg 1 av ditt utskick så är det ett utkast.
I utkastlistan syns alla de utkast som är den inloggade administratören har rätt att se, sorterat efter Senast ändrad överst.
Rättigheten till utkastet bestäms utifrån dess avsändaren.
1. Utformning
I steg ett utformar du ditt utskick och under den fasen är utskicket att betrakta som ett Utkast.
Det går att utforma ett ett utskick på två sätt, antingen med hjälp av designverktyget Drag-and-drop eller via ordhanteringsverktyget Editor.
Så länge du jobbar med ditt utskick utan att skicka iväg det, så finner du det under toppflik Utskick och vidare Utkast.
2. Distribution
I steg 2 skickar du ditt utskick, dvs. i steg 2 bestämmer du vem som ska få utskicket, på vilket sätt det ska skickas och när.
![]() | Funktionsförklaring
|
Utkast kan skapas via antingen "Drag and Drop" eller direkt via Editorn. Nedan förklarar vi hur ni går tillväga med att skapa dessa olika alternativ:
Drag-and-drop är till för dig som vill göra ett utskick med grafiskt innehåll. Ett vanligt exempel på detta är Nyhetsbrev.
Du bygger upp ditt utskick genom att stapla olika designmoduler på varandra vars innehåll hanteras var för sig. För mottagaren centeras ditt innehåll på mottagande skärm.
För återkommande utskick rekommenderar vi att du skapar en Utskicksmall för att slippa att bygga upp ditt utskick från start varje gång.
Jag vill skapa ett nytt utskick innehållande bilder, hur gör jag?