Hej
Kan ni förklara de olika kontona som kommer upp i bokföringsunderlaget (som man tar ut i fliken Ekonomi) vore jag tacksam.
Hälsningar
Sofia
Hej Sofia
arcMember använder några standardkonton för olika moment
- 1900 används för Tillgodo (t ex om en medlem dubbelbetalar en avi, eller betalar för mycket).
- 1510 används för Kundfordringar, dvs om du skapar en faktura (där fakturamallen är inställd som Faktura, dvs inte Avi)
- 2999 kan dyka upp på bokföringsunderlaget om du skapat manuella fakturarader på en faktura (och inte klickat på lilla kugghjulet till höger och angivit ett specifikt konto).
- 2890 används av arcMember då man får in en omatchad inbetalning, eller en överbetalning som inte är hanterad (dvs markerad som återbetald eller överförd till Tillgodo).
Vill ni använda andra konton för ovanstående moment vänligen kontakta vår kundsupport.
I övrigt på bokföringsordern ska endast era inbetalningskonton (vanligen ert bankkonto, 1930) finnas. En del föreningar har dock flera inbetalningskonton. Dessutom kommer ni hitta en eller flera rader med konto som börjar på 3... dvs intäktskonton. Intäktskontona specificerar ni på respektive medlemskap (Ekonomi -> Kategorier).
Hittar ni rader i bokföringsunderlaget med konto 0 så innebär det att ni saknar konto på något medlemskap (eller Event eller Gåvor). Kontakta kundsupport så hjälper vi er.
Hälsningar
Kundsupporten