Hej Sara,
När du har satt upp ditt event så får eventet sin egen vänstermeny, precis som en grupp eller en individ.
Översikt
Under eventets översikt kan du överblicka de datum och den information du själv satt upp för eventet.
Du ser det bokningsformulär du skapat och kan följa hur bokningar trillar in under de olika momenten i ditt formulär.
Härifrån kan du också generera olika eventrapporter; adminrapporten och namnskyltarna utgår ifrån eventet som helhet medan de andra utgår ifrån de delmoment som du själv väljer.
Bokningar
Bokningar listar alla bokningar - en per rad, dvs. en bokningar skulle kunna innehålla flera deltagare.
Den som har lagt bokningen (och eventuellt lagt till medanmälande) är den som systemet ser som bokningsansvarig.
I kontextmenyn finns Ny bokning för dig att kunna skapa en ny bokning också från admingränssnittet. Du kan göra det utifrån en i registret redan befintlig individ eller genom att registrera en ny.
| Funktionsförklaring - Om du klickar på ikonen i bokningslistan, så får du möjligheten att flytta en bokning till ett annat event. Detta kräver dock att bokningsformulären är identiska.
|
Deltagare
Deltagare listar alla deltagande individer - en per rad, dvs. en och samma bokning kan stå för flera deltagarrader.
Den som har lagt bokningen (och eventuellt lagt till medanmälande) är den som systemet ser som bokningsansvarig.
Skapa en bokning från admingränssnittet
- Klicka på Event i toppmenyn.
- Klicka på Ny bokning i kontextmenyn.
- Välj om du vill göra din bokning utifrån en i registret redan befintlig individ eller genom att registrera en ny. Fyll sedan i resterande uppgifter för din nya bokning.
- Tryck på knappen Spara.
Ändra i en bokning
- Klicka på Event i toppmenyn.
- Klicka på raden för den bokning som du vill öppna.
- Nu överblickar du aktuell bokning. Härifrån så kan du addera deltagare till bokningen, skicka om bokningsbekräftelsen, ändra fakturaadress samt ändra varje deltagares specifika svar i sitt bokningsformulär.
| Funktionsförklaring - Om du klickar på ikonen i deltagarlistan, så får du möjligheten att ändra i en specifik deltagares svarsformulär.
|
Medarbetare
Efter att du har satt upp ditt event, tänk igenom om du vill knyta några medarbetare till ditt event.
Syftet med att registrera medarbetare:
- Du kan göra riktade utskick utifrån den roll som individer har eller har haft i dina event.
- Du kan ge dina medarbetare en rabatt som slår igenom när de anmäler sig och ska betala.
- Du kan skapa medarbetarspecifika frågor i ditt bokningsformulär, dvs. frågor som endast en eller flera specifika eventroller kan se och svara på.
| Funktionsförklaring - Om du klickar på ikonen medarbetarlistan, så får du möjligheten att redigera medarbetarens roll och rabatt.
|