Hej,
jag har läst att man ska kunna använda kategorier i arcMember, hur funkar dessa och hur går jag tillväga för att göra egna kategorier?
Hej Britt-Marie,
Kategorier hjälper dig att strukturera dina medlemskap och fakturor genom att du anger logiska namn, exempelvis 'Medlemskap' och 'Event'.
Kategorins namn kommer att skrivas ut på de fakturor som knyts till prenumerationen; Kategorinamn (Ex. Medlemskap) - Prenumerationsnamn (Ex. Ordinarie).
För att göra ett utskick av fakturor, eller aktiveringslänkar, så behöver det finnas en Kategori med minst en tillhörande Prenumerationer.
Skapa en kategori
Information kategori Namn: Namn på kategorin, vilket skrivs ut på de fakturor som knyts till prenumerationen; Kategorinamn (Ex. Medlemskap) - Prenumerationsnamn (Ex. Ordinarie). Grupp: Bestämmer för vilka grupper kategorin, med tillhörande prenumerationer, ska vara valbar. Ärv nedåt: Kategorin och dess egenskaper knyts till angiven grupp. Arvet består i att kategorin på samma sätt knyts till den angivna gruppens eventuella undergrupper, detta för att slippa skapa flera identiska kategorier. Moms: Styr med vilken moms kategorins prenumerationer ska beläggas. Konto för moms: Det bokföringskonto som aktuell moms hör till. Krävs för korrekt bokföringsunderlag. |