arcMember AI Assistant arcMember AI Assistant

Hur fakturerar jag mina medlemmar för ett event vi ska ha?

Hej,

Vi ska ha ett event om ett par veckor och jag undrar hur vi går tillväga för att fakturera/ta betalt av våra medlemmar som skriver upp sig för detta event.

Av Micke

Hej Micke,

Du kan skapa fakturor till deltagare vid ett event, som enligt inställning ska debiteras i efterskott. 

 

  1. Klicka på toppflik Ekonomi
  2. Klicka på Nytt fakturautskick i kontextmenyn.
  3. Välj Ett event (engångsfakturering).
  4. Välj Fakturamall för ditt fakturautskick.
  5. Markera vilket Individalternativ du vill ha som urval för dina fakturor. 
  6. Tryck på knappen Sök urval.
  7. Förhandsgranska gärna dina fakturor innan du går vidare.
  8. Tryck på knappen Använd aktuellt urval - Steg 2. 
  9. Kryssa i checkboxen Ersätt fakturamallens text om du vill skriva ut en specifik text för aktuella fakturor.
  10. Välj Distributionsmetod och Distributionstillfälle om brev. Väljer du att frångå fakturamallens distributionsmetod så har ditt aktuella val företräde.
  11. Tryck på knappen Skapa fakturor.
Av Kundsupport