Hej Åke,
Det låter som att ni har fått en Misslyckad Matchning på deras betalning, detta går att lösa i några enkla steg.
Du kan dessutom överblicka alla registrerade inbetalningar via två sidor, båda hittar du under toppfliken Ekonomi:
Inbetalningar: En lista över registrets samtliga inbetalningar - 1 inbetalning/rad. Initialt visas fakturor från de senaste 6 månaderna, detta för att inte fördröja sidans uppladdning i onödan.
Inbetalningslogg: Loggar registrets samtliga inbetalningstillfällen - 1 tillfälle/rad.
arcMember separerar dina inbetalning utifrån tre olika statusar:
- Lyckad inbetalning: Avser en inbetalning som gått igenom utan problem och som kunnat knytas mot en befintlig faktura.
- Misslyckad matchning: Avser en inbetalning som gått igenom utan problem men som därefter inte kunnat knytas mot en befintlig faktura.
- Misslyckad transaktion: Avser ett inbetalningsförsök som inte lyckats, under Betalningssätt anges vilken betalmetod som användes vid det misslyckade försöket.
Så, hur kan min medlem betala sin faktura efter en misslyckad matchning?
- Klicka på Ekonomi i toppmenyn.
- Klicka på Inbetalningar i vänstermenyn.
- Bocka ur rutorna Lyckad betalning och Misslyckad transaktion.
- Tryck på knappen Sök. Nu visas endast dina misslyckade matchningar.
- Tryck på OCR-filen för den misslyckade matchning som du vill hantera.
- Tryck på knappen Hantera misslyckade matchningar under listan med inbetalningar.
- Fäll ut aktuell betalrad genom ikonen längst till vänster.
- Systemet har sök fram en möjlig matchning utifrån den information den betalande individen har angett. Om denna inte verkar riktig så kan du göra en egen sökning utifrån olika nummer i databasen.
- När du funnit ett sökresultat som du vill använda så bockar du i den radens radioknapp och trycker på knappen Välj denna faktura.
- Tryck slutligen på knappen Knyt betalningarna till matchade fakturor längst ned på sidan.
Nu har inbetalningen fått en matchning och du har en mindre faktura som är obetald.