arcMember AI Assistant arcMember AI Assistant

Kan jag spara anteckningar om en individ?

Hej,

Jag undrar om jag kan spara anteckningar om en individ någonstans då vi ibland har samtal med individer och vill kunna skriva ned små notiser angående dessa samtal.

Av Kerstin

Hej Kerstin,

Du kan skapa minnesanteckningar på en individ eller en grupp, och på så sätt spara viktig information från exempelvis ett telefonsamtal. 

Anteckningen kas förses med ett påminnelsedatum för att du inte ska behöva missa information som är relevant för en framtida datum. 

 

Ärendelogg under toppflik Hem:

Denna ärendelista har för avsikt att ge dig påminnelsenotiser.

Du öppnar ett av ärendena genom att klicka på raden.   

  1. Visar endast öppna ärenden.
  2. Visar endast ärenden vars påminnelsedatum infaller inom 10 dagar (eller har passerat).
  3. Visar endast ärenden för de individer som du har rättighet till, exempelvis endast din grupps individers ärenden om du är gruppadministratör.
  4. Rödflaggar högprioriterade / kritiska ärenden för extra uppmärksamhet.

 

Ärendelogg under toppflik Admin:

Denna toppflik och ärendelista är endast synlig för SuperAdmins och visar alla ärenden oavsett individ, status och datum.

I denna lista ges du möjlighet att söka och filtrera, och du öppnar ett av ärendena genom att klicka på raden.   

Högprioriterade / kritiska ärenden rödflaggas för extra uppmärksamhet.


Skapa ett nytt ärende

  1. Öppna individen eller gruppen som är aktuell för en notering.
  2. Klicka på Ärendelogg i vänstermenyn.
  3. Klicka på Skapa nytt ärende i kontentmenyn.
  4. Fyll i uppgifterna samt en notering.
  5. Tryck på knappen Spara.

 

Det finns en genväg i individlistan till att skapa ett ärende, ikon  

Ändra status för ett befintligt ärende

  1. Öppna individen vars ärende du önskar uppdatera.  
  2. Klicka på Ärendelogg i vänstermenyn.
  3. Klicka på raden för det ärende som du vill ändra.
  4. Ändra status eller i övrigt de uppgifter som du vill ändra.
  5. Tryck på knappen Spara
 

Vem kan se de ärenden som jag skapar?

SuperAdmins och Administratörer kan se och skapa ärenden.

En gruppadministratörs rättigheter att se och skapa ärenden styrs utifrån deras rättighetsmatris:

  • För att skapa/redigera och se ärenden under en grupp behöver man ha rättigheten Ändra grupp.
  • För att skapa/redigera ärenden under en individ behöver man ha rättigheten Ändra individ. Däremot så kan man se ärendet i ärendelistor med rättigheten Se individ.

 

Det spelar alltså ingen roll vem som har skapat ärendet, utan vad som spelar roll är till vad eller vem ärendet är knutet. En grupp admin kan exempelvis redigera ett ärende skapat av en SuperAdmin om det ligger på en av sina egna medlemmar.

! Hör av dig till oss om du önskar uppdatera din instans från Kontaktlogg till Ärendelogg. 

    Ärendeloggen är en vidareutveckling av Kontaktloggen, med följande mervärden:

    • En samlad ärendelista under Hemfliken som visar öppna och närstående ärenden tillhörande de individer som du har rättighet till. 
    • En samlad ärendelista under Adminfliken som visar samtliga ärenden för dig som Superadmin.
    • En möjlighet att flagga högt prioriterade / kritiska ärenden.
    • En status på ärendet som särskiljer stängda och öppna ärenden.
    Av Kund Support