Hej arcMember
Vi har nu gjort ett fakturautskick, men det blev fel på några fakturor - hur ändrar vi dem lättast och skickar ut en ny ?
Det här händer då och då, speciellt om man skickar fakturor till företag som ska betala för ett antal medlemmar (samfakturering). Är det enstaka fakturor så gå in och kreditera fakturan, justera vad som ska justeras och skapa en ny helt enkelt.
Gå in på individen (fliken individer, klicka i listan på rätt individ), i vänstermenyn hittar du Fakturor.
Markera fakturan som ska krediteras och klicka på knappen Kreditera fakturor/makulera avier.
Gör justeringen, (t ex avsluta ett medlemskap som inte ska förnyas eller ändra fakturaadressen).
Gå sedan på nytt in i Fakturor på individen (i vänstermenyn), klicka på Skapa faktura uppe till höger. Här kan du nu skapa en ny faktura och välja vad som ska ingå, i Steg 2, kan du ju också välja hur den ska distribueras till mottagaren.
Glöm inte att skicka även kreditfakturan om mottagaren kräver det. det finns inget sätt att skicka om en faktura i arcMember, utan ladda ned pdf filen och maila manuellt så att säga.
Hälsningar
Kundsupporten arcMember